Over Harold

“Minder ik. Meer wij. Daar worden wij allemaal beter van.”

Hoi. Ik ben Harold. Ik heb een passie voor het verbinden van mensen, omdat ik geloof dat we samen meer kunnen bereiken dan wanneer we dat alleen (moeten) doen. En ik wíl samen. Ik vind wij, mooier dan ik. En veel interessanter. Ik vraag vaak ‘waarom’ omdat ik dingen wil begrijpen en leren. Hetgeen ik heb geleerd en de ervaringen die ik heb opgedaan, deel ik met anderen; ik inspireer en help graag met gedachten, visie, reflecties, analyses, inzichten en creativiteit.

Ik ben Voorzitter van Community Managers Nederland en Marketing Manager bij CAD & Company. Daarnaast zorg ik voor (online) marketing bij A.S.C. Olympia en help ik te pas en te onpas, gevraagd en ongevraagd met ontwikkeling en uitvoering van Online & Social Communicatie strategieën. Zowel intern als extern. Dit doe ik door te laten zien hoe Online en Social technologieën, strategieën en tactieken kunnen worden toegepast, hoe deze een (betere) aansluiting kunnen zijn op marketing-doelstellingen en daardoor een positieve bijdrage leveren aan bedrijfsdoelstellingen én resultaten.

Maar technologie is slechts een middel. En die is waardeloos zonder boodschap. Zonder verhaal. Zonder een ‘waarom’.

Ik ben zowel strateeg als tacticus; ik weet precies wat er op strategisch vlak nodig is, door jarenlange ervaring met uitvoering. Een directeur met wie ik heb mogen samenwerken, omschreef mij ooit eens “Harold already did this before it was cool; he lives and breathes this stuff.” Ik ben vooral een doener; ik spreid graag je bed, maar schrik er niet voor terug om je kussen op te schudden of je wakker te maken.

Ik heb Bedrijfskundige Informatica gestudeerd aan de Hogeschool IJsselland in Deventer en ik heb – voordat ik mijn switch geheel naar Online & Social maakte – meer dan tien jaar ervaring in Sales & Marketing. Daardoor ken ik de (toegevoegde) waarde van Online & Social voor een commerciële organisatie. Voordat mijn professionele carrière startte, heb ik gediend bij het 1e NL/BE VN Transportbataljon in het voormalig Joegoslavië.

In 2010 nam ik het initiatief voor Alpe d’HuZes Social en zorgde ik geheel vrijwillig voor alle Sociale Media van Alpe d’HuZes. In 2012 werd Alpe d’HuZes Social erkend met de eerste plaats in de categorie Marketing van de Social Media Monitor 5 – vóór KLM en Douwe Egberts. Op dat moment deed ik alles alleen en met €0 budget. Inmiddels deel ik die verantwoordelijkheid met een team van zo’n 30 gepassioneerde en gemotiveerde vrijwilligers: het Alpe d’HuZes Social Media Team. In 2014 nam ik afscheid van Alpe d’HuZes …

CMNL-BestuurBegin 2015 werd ik gekozen als voorzitter van de Vereniging van Community Managers Nederland. Ik vind het een grote eer om een vereniging van meer dan 1000 hoogst professionele Community Managers te mogen sturen. Dat doe ik natuurlijk niet alleen; ik vind het fantastisch om dat samen met een geweldig bestuur te mogen en kunnen doen!

Naast mijn dagelijkse professionele werkzaamheden ben ik een groot luchtvaart enthousiast en vlieger (in spe), fanatiek fietser en best een aardige gitarist. Dus als ik niet aan het werk ben, vind je mij op Vliegveld Hilversum, zit ik – als het een beetje mooi weer is – op de fiets of gewoon op de bank bij vrienden en speel ik gitaar. En als ik dat niet aan het doen ben zit ik thuis (ik woon in Amsterdam-Oost) te schrijven op deze blog of bouw ik schaalmodellen van klassieke vliegtuigen.

Op deze website en blog, deel ik mijn perspectieven over communicatie, marketing, branding, online, social en technologie en het effect die ze hebben op mensen, bedrijven en organisaties. Ook de (toekomstige) artikelen die ik voor andere websites en blogs schrijf, zal je hier kunnen terugvinden.

Al mijn meningen, analyses, inzichten, bevindingen en perspectieven zijn van mij en zijn geheel aan mij toe te dichten. Elke gelijkenis met mensen, bedrijven, organisaties en/of gebeurtenissen is geheel toevallig en niet intentioneel.

Copyright doe ik niet aan; alles wat je interessant vindt mag je gebruiken. Maar ik zou het wel op prijs stellen wanneer je mij de credits geeft of een linkje naar mijn blog gebruikt.